Over Aaron Mirck

Je vindt hieronder een korte beschrijving van de ervaring die ik opdeed voor ik Bureau Mirck startte, maar ook wat me bewoog om te starten met Bureau Mirck.

Drijfveren
Iedereen heeft minstens één goed verhaal te vertellen. Daar ben ik heilig van overtuigd – en als je me niet gelooft, zou je eens de Echt Gebeurd Podcast moeten luisteren. Verhalen die het verdienen om gehoord te worden, hebben soms nog niet de juiste vorm. Ik haal er energie en plezier uit om die verhalen te herkennen en het verhaal een jasje te geven waardoor het er net wat beter uitziet. Het leukste moment van de dag? Wanneer ik jouw verhaal terug hoor in de media, want dan heb ik je met succes geholpen om je je verhaal te laten vertellen.

Journalistieke achtergrond
Ik ben mijn carrière begonnen als journalist – bij de journalistieke startup The Post Online. Daar leerde ik het vak van Mark Koster (Quote) en Bert Brussen (GeenStijl). Na verloop van tijd maakte ik de overstap naar de ‘dark side van de journalistiek’ (de PR), om mijn journalistieke know-how in te zetten voor bedrijven. Misschien had ik een te rooskleurig beeld van de journalistiek, maar ik miste vooral een commerciële uitdaging.

Sporen verdiend in de PR
Ik leerde het PR-vak bij exPRtease, waar ik onder meer campagnes deed voor de overheid (NIX18, de Donorweek), NederlandSchoon, Albert Heijn, de Rabobank, Ben en het NK Tegenwindfietsen. Daarna stapte ik over Mediatic, met een focus op B2B-bedrijven. Daar werkte ik onder meer voor Tentoo, ManpowerGroup, Equinix, FBD Bankmensen, Whyz en schreef ik over fintech en familiebedrijven voor een aantal platforms.

En nu gek op PR voor startups
Na een aantal jaar met plezier bij bureaus te hebben gewerkt, vond ik het tijd om mijn droom na te jagen: een eigen PR bureau, waar ik bedrijven help om bekender te worden bij hun doelgroep. Want: wat is er leuker dan een ondernemer, die zijn bedrijf het liefst ziet groeien, te helpen om die droom te verwezenlijken? Na succesvolle lanceringen van makelaar-vergelijker DatHuis en boodschappen-vergelijker Hiiper weet ik het zeker: er kan niets op tegen het geluk om iemand te mogen helpen zijn onderneming bij het grote publiek bekend te laten worden.