Waarom content uitgeven?
Denk eens aan de Allerhande. Misschien wel het best gelezen tijdschrift van Nederland. Een gratis magazine, waarin je inspiratie opdoet om te bedenken wat je gaat eten. Waarna je die producten koopt – en waar koop je die? Precies: in de Albert Heijn.
Dat is wat contentmarketing kan doen voor een merk.
Als we het over B2B hebben, dan is de blog van Hubspot een goed voorbeeld. Een blog met concrete tips om je bedrijf verder te laten groeien. Daarmee creëert Hubspot verkeer naar de corporate site en maakt het bezoekers fan van het merk. Doordat bedrijven op de blog van Hubspot kennis opdoen, wordt Hubspot relevanter in hun bestaan. Dat zorgt voor binding van bestaande klanten en verleidt nieuwe klanten.
Lang verhaal kort: consumenten en bedrijven zoeken uiteindelijk een leverancier die meer doet dan een product of dienst bieden. Ze zoeken naar een partij die ook informeert of inspireert. Merken die dat lukt, worden in het hart gesloten door hun doelgroep.
Hoe moet je content uitgeven?
Dat kan op tal van manieren. Door bijvoorbeeld een blog te beginnen, een videokanaal of een tijdschrift uit te brengen.
Zolang je maar weet wie je doelgroep is. En: wat je doelgroep bezighoudt. Wat hun verlangens zijn, hun angsten, hun kopzorgen, waar ze gelukkig van worden.
Stel jezelf de vraag: hoe kan ik het leven van mijn doelgroep nog leuker of makkelijker maken? Dan wordt je vanzelf relevant. En en merk om van te houden.
Pssst……
Wist je dat het zelf uitgeven van content nog nooit zo relevant en makkelijk was als nu? Dat consumenten en bedrijven steeds kritischer worden de content die ze wordt voorgeschoteld? Dat we reclame (met ad-blocker zelfs letterlijk) blokkeren en je doelgroep je alleen serieus neemt, als je waarde toevoegt door kennis met ze te delen? Ontdek hoe het zelf uitgeven van content kan bijdragen aan de doelstellingen van jouw organisatie via [+31]6 3438 3309 of aaron[@]bureaumirck.nl.